Bij het Coppi frame op de foto hiernaast was de volledige balhoofd door een ongelukje uit de lugs gescheurd.
Een bijzondere reparatie die alleen mogelijk is bij een ‘nette’ breuk, waarbij de rest van het frame onbeschadigd is.
Op onderstaande foto (foto 2) zie je het frame zoals het bij me binnen gebracht werd.
Vervolgens zie je twee foto’s waarbij onder vacuüm de balhoofdbuis weer bevestigd is en verstevigd is (foto 3 en 4).
Dit proces is vier keer uitgevoerd voordat aan de eindafwerking kon worden begonnen.
Overigens is bij deze reparatie zowel carbon als kevlar gebruikt. Het voordeel van kevlar is de sterkte tegen doorscheuren, in combinatie met carbon ontstaat er zo een zeer stevig laminaat.
de spuiter heeft ook het logo van Coppi weer netjes op de balhoofdbuis gespoten (foto 5).
Foto 2: De Coppi zoals het frame afgeleverd werd bij Carbonherstel
De lugs van de Coppi waren volledig opengescheurd waardoor de balhoofbuis uit het frame te halen was.
Foto 3: Onder vacuüm wordt eerst de lug voorzien van Kevlar.
Het Kevlar zorgt voor extra bescherming tegen uitscheuren
Foto 4: Een laatste vacuümsessie om het carbon weer op de balhoofdbuis te herstellen.
onder vacuüm worden de nieuwe lagen carbon aangebracht
Foto 5: Het nieuwe logo op de balhoofdbuis
De spuiter heeft het logo weer netjes aangebracht.