De foto hiernaast toont een Titus X ATB na de reparatie van de schade aan de bovenbuis.
Hieronder enkele foto’s die gemaakt zijn tijdens het reparatieproces.
Op de eerste foto is de schade te zien nadat alle verzwakte vezels zijn weggeschuurd.
Daarna wordt er een ‘op maat’ carbon plaatje ingebracht (foto 2 en 3) waarna laag-voor-laag onder vacuumdruk het UD carbon wordt aangebracht. Nadat de reparatie voltooid was, en het frame in de oven 16 uur op 60 graden was uitgehard, is het frame door de spuiter opnieuw bijgewerkt.
1: Titus X, gat in de bovenbuis
Het frame met de uiteindelijke schade na het weg schuren van de zwakke vezels.
2: Titus X, het inwendige carbon plaatje
Het op maat gemaakte carbon plaatje welke onder druk aan de binnenzijde van de buis bevestigd wordt.
3: Titus X, het carbon plaatje aan de binnenzijde van de buis
Carbon aan de binnenzijde is de ondergrond om nieuwe lagen carbon op aan de brengen. Daarnaast zorgt het carbon voor extra stevigheid.
4: Titus X, nieuwe lagen carbon worden onder vacuüm aangebracht.
Foto 4: Onder vacuüm wordt laag-voor-laag, en in de juiste vezelrichting het nieuwe carbon aangebracht.