Als alleen het beste goed genoeg is!

Orbea Orca met een erg grote schade ten gevolge van een val.

De orbea op de foto hiernaast is weer helemaal in oude staat hersteld incl nieuwe decals en parelmoer lak.

De foto’s hieronder tonen de Orbea in slechtere toestand.

De eerste foto toont het frame zoals ik het ontvangen heb. De schade was werd helemaal duidelijk nadat de zwakke plekken weggeschuurd waren wat zichtbaar is op foto 2. Het “op maat” plaatje carbon moest perfect passend zijn vanwege de aparte vorm van de bovenbuis. Nadat deze in het frame onder druk bevestigd was (foto 3) is er in meerdere sessies opnieuw carbon opgebouwd d.m.v. het vacuümproces.  Als laatste stap heeft de spuiter het frame weer prachtig bijgewerkt.

Feedback klant:

Hoi Jeroen , ik heb inmiddels 550 km gereden met de Orbea en hij rijdt prima. bergop loopt hij beter als de Specialized.

gr. M


Orbea Orca met een erg grote schade ten gevolge van een val.
Orbea Orca met een erg grote schade ten gevolge van een val.

1: Orbea Orca met schade bij carbon herstel
De grote schade aan de Orbea Orca door een flinke crash.

Orbea Orca met een erg grote schade ten gevolge van een val.

2: Orbea Orca gat in bovenbuis bij carbon herstel
Nadat alle zwakke plekken weg geschuurd zijn, wordt de schade pas echt duidelijk.

Orbea Orca met een erg grote schade ten gevolge van een val.

3: Orbea Orca met intern carbon plaat bij carbon herstel
Een "op maat" stuk carbon aan de binnenzijde van de bovenbuis als extra versteviging voor het frame en als ondergrond voor het vacuümproces.

Orbea Orca met een erg grote schade ten gevolge van een val.

4: Orbea Orca onder vacuüm bij carbon herstel
Laag-voor-laag worden carbonvezels onder vacuüm aangebracht. Vacuümdruk zorgt voor 10.000 kilo druk per vierkante meter. het effect is een perfecte verhouding carbon/epoxy.