Dit Isaac frame had inslagschade aan de achtervork doordat de achterderailleur tussen de spaken van het wiel gekomen was en omhoog in de vork geslagen was. Op het oog leek de schade zeer klein, maar na het wegschuren van de beurse plek was er een duidelijk gat zichtbaar. Foto 1 en 2 tonen de schade. De vork is vervolgens inwendig verstevigd en onder vacuüm zijn nieuwe lagen carbon aangebracht. Foto 3 en 4 tonen de versteviging en het vacuümproces. De foto hiernaast laat het eindresultaat zien.
1: De schade aan de achtervork
De schade aan de achtervork van de Isaac veroorzaakt door de inslag van de achter derailleur.
2: De schade na het weg schuren van het verzwakte carbon
Het gat nadat alle verzwakte vezels zijn weg geschuurd. Dit is de daadwerkelijke schade die in veel gevallen groter is dan zichtbaar is voordat het frame geschuurd is.
3: De achtervork wordt eerst inwendig verstevigd met een carbon plaatje
De inwendige versterking van de achtervork waarop de nieuwe carbon lagen op aangebracht kunnen worden. Deze versterking wordt bij elk frame weer precies op maat gemaakt voor het betreffende frame.
4: Onder vacuum worden de nieuwe lagen UD carbon aangebracht
Het vacuümproces waarmee het carbon wordt aangebracht. Dit proces wordt minimaal 3 keer uitgevoerd om uiteindelijk de juiste dikte en stevigheid te verkrijgen.