Dit frame had een flinke een scheur in de bovenbuis. Om weer 100% sterkte te krijgen, heb ik het frame zowel aan de binnenzijde als buitenzijde opnieuw voorzien van carbon. Hierbij is hetzelfde carbon gebruikt als waarvan de Canyon is gebouwd. Na de reparatie was het voor de klant niet nodig het frame opnieuw te laten lakken. De foto hiernaast toont het frame na de reparatie. Hieronder 4 foto’s van een deel van het reparatieproces.
Feedback: Beste Jeroen, reparatie ziet er gelikt uit, Ik ga nog een blogbericht schijven over de reparatie en zal deze nog na-mailen. bedankt Peter Giljam. Note: Peter heeft het hele seizoen zonder problemen wedstrijden gereden op zijn gerepareerde frame.
1: de foto van de klant met de schade aan de bovenbuis.
De schade ziet er vaak op het oog onschuldig of beperkt uit.
2: de schade na het wegschuren van de lak
Na het weg schuren van alle verzwakte vezels is de daadwerkelijke schade goed zichtbaar
3: het carbon plaatje dat inwendig bevestigd wordt.
aan de binnenzijde van het frame wordt eerst een nieuw carbon plaatje onderdruk bevestigd.
4: de Canyon met het interne carbon plaatje.
Dit plaatje heeft een dubbele functie; het zorgt voor extra stevigheid en het is de perfecte ondergrond om nieuwe carbonlagen onder vacuüm op aan te brengen.