Het frame hiernaast ziet er weer perfect uit.
Dat dit niet altijd zo geweest is, is op onderstaande foto’s te zien.
Foto 1, zoals het frame binnen gebracht werd.
Foto 2, interne versteviging aan de binnenzijde van het frame.
Foto 3, onder vacuum worden de nieuwe lagen carbon aangebracht.
Foto 4, voordat het frame naar de spuiter gaat.
Foto 1: Canyon ATB zoals het bij Carbonherstel afgeven werd.
De klemschade aan de bovenbuis komt relatief vaak voor. Vooral frames met een ovale, afgeplatte bovenbuis zijn erg kwetsbaar voor klembevestiging door bijvoorbeeld een reparatiestandaard of fietsendrager.
Foto 2: Canyon atb met intern carbon plaatje bij Ccarbonherstel.
Nadat de schade is weg geschuurd, is er intern een 'op maat' carbon plaatje aan de binnenzijde van de framebuis bevestigd.
Foto 3: Canyon ATB onder vacuüm bij Carbonherstel.
vanaf het carbon plaatje worden nieuwe lagen carbon aangebracht. Door vacuüm toe te passen wordt een sterk en stijf resultaat bereikt.
Foto 4: canyon nadat de carbonvezels aangebracht zijn.
De nieuwe carbonvezels zijn onder vacuüm aangebracht in dezelfde vezelrichting als de oorspronkelijke vezels. Hierdoor worden de rijeigenschappen intact gehouden.